Förflyttning av underkäken


Jag får en klump i magen när jag tänker på operation som jag kanske ska göra. Jag sitter hela tiden och försöker att få fram information om hur operationen går till och resultatet man får efter.

Fan att man ska vara så nyfiken och envis! Varför kan jag inte bara låta bli att läsa allt..?

Just nu känns det som att jag hellre lever med mitt 10 mm överbett än att opererar mig.
Har gått igenom 2 operationer förut i munnen och det kan jag säga var en baggis. Men detta är en större och knepigare operation. Operationen tar ungefär 2-3 timmar och man bli sjukskriven i 1-3 veckor från jobb och skola. Eftersom man bli väldigt svullen och få hela regnbågens färg i ansiktet. Man kan även tappa känseln i underläppen eftersom dom opererar när en stor nerv. Detta brukar hålla i sig i några veckor.



Här har ni en bild på vad dom gör....Ser inte så frestande ut va?

Nej, nu ska jag sova och försöka att inte tänka på detta något mer!



Kommentarer
Postat av: Eva

Var inte orolig, det går nog bra ska du se och tänk dessutom på resultatet :o)

2010-06-22 @ 19:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0