Zero Respekt!

Hej bloggen!

Sitter på tåget påväg till Eskilstuna. Idag har det varit en rätt slapp dag i skolan. vi började 11 och slutade 14. Så det var en kort och skön dag. Dagen före den stora dagen. Eller stora och stora...Det är väl ingen speciell dag imorgon. Hehe!
Ni får veta imorgon istället. Ni kanske få tänkte lite med era små hjärnor.

En sak jag vill ta upp är alla dessa förbannade rökande ungdomar som har 0 respekt för andra! Idag när jag står och väntar på bussen så står det en tant och hostar för hon är allergisk mot cigarettlök och säger till tjejen som röker att gå ur busskuren för det kommer inte rök och det luktar inte gott och tanten får svårt att andas. Tjejen ställer sig utanför men när hon har rökt klart så släcker hon inte ciggen utan låter den ligga och glöda och självklart så kommer röken in i busskuren. Så tanten får gå och släcka cigaretten. Dagens rökande ungdomar har ta mig fan ingen respekt för omvärlden. Dom tror dom kan stå vartsomhelst och röka...Blir så förbannat trött på dom. Sen finns det ju också ungdomar som sköter sig och tänker på andra, men det är inte alla ska jag få be och tala om! Så sluta att röka, och då menar jag inte bara ungdomar utan alla. Det skadar er och eran omgivning. Jag har en rökande pappa och det spelar inge roll om jag går 5 meter framför honom så får jag ändå den där äckliga röken på mig. Jag tycker att cigarettlök är den värsta lukt som finns. Men dom som röker tänker ju inte på det heller! Dom står inne i sin rökiga bubbla och går rakt fram! Usch Usch Usch! SKÄRPNING!!! Jag kan talaom att jag aldrig har rökt och kommer aldrig göra det om jag så skulle få 1 miljon för det. Och det är något jag står för. Jag är stolt över att inte röka!

Nu ska jag gå av i Eskilstuna!
Puss!

Kommentarer
Postat av: Eva

Imorgon är det väl den 18 november va? Samma datum som förra året vid den här tiden...inte vet jag vad som är speciellt med den??? Men kanhända jag får ett sms med en påminelse som jag fick för något år sen...knasfia...hihi. Nej för guds skull börja aldrig röka, det är inte bra för hälsan, jag vet ;o)

2009-11-17 @ 17:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0