Är vi stressade i dagens samhälle?

Idag när jag åkte hem från Alexsandra så utanför bussen så sprang en tjej i 30-årsåldern och pratade i mobilen samtidigt som hon hade träningskläder på sig och svettades. Är vårat samhälle så stressat så man måste träna och ta viktiga beslut samtidigt? Allt känns så uppskruvat och går så fort som man knappt hinner blinka. Varför stressa när det inte går bättre för att man stressar? Man gör allt fortare, mindre noggrant och man kan också få stressrelaterad sjukdomar.
"Långvarig stress har allvarliga och skadliga effekter på alla organ- och kärlsystem i kroppen, bland annat ökar risken för  hjärtsjukdomar, diabetes, depression, infektioner och otaliga andra åkommor är relaterade till kronisk stress."

Mitt råd blir att unna dig att koppla av. Stanna upp 10 sekunder och andas djupt och räkna till 10 långsamt. Bara det minimerar risken för sjukdomar.

Kom precis hem från Maxi - vi var där och storhandla.
Och för mig blev det 2 pocketböcker (just nu har jag abstinens av pockets) och ett neonrosa nagellack från Depend.

bok 1   bok 2  


Nu ska jag ta det lungt och läsa lite och sen sova. Imorgon blir det att sitta barnvakt till lillskiten till lunch ch sen åker jag upp till mormor ett tag.


ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0