Julkalender

Dom senaste åren har inte jag kollat på julkalendern, men var tvungen att kolla på första programmet och jag fastna. Igår så sket jag och pappa att kolla på Sportnytt för att kolla på julkalendern "Hotell Gyllene Knorren" och det är inte ofta det händer! Så båda satt klistrade! HAHA!

Har nu kollat på dom 3 första programmen och alla har varit bra, så jag kommer nog fortsätta titta! :)

Nu tänkte jag lista mina 3 julkalenders-favoriter;

1; Trolltider
Var inte född när den gick på tv, men har den på film och jag har sett den flera gånger. Kleva, Kotte, Tova, Häxan Mara (som jag tyckte var läskig) och Fen Dorabella (som jag tyckte var så söt). Skulle kunna kolla på den just nu! Den blir aldrig dålig!


2; Mysteriet på Greveholm
Oj oj oj...satt förra veckan och kollade på alla avsnitt igen på Youtube. Och vad den är bra, men jag kan nog fortfarande tycka att greven är lite läskig eller vad säger ni?
Och mamman är ju för skön när dom sköljer munnen! Haha! :D



3; Pelle Svanslös
Om jag skulle se Pelle Svanslös idag så skulle jag nog älska den lika mycket som jag gjorde när jag var liten! Bill och bull var roligast, och Gullan i salongen med sitt röda häftiga hår och hon åt Blå Kongo! Haha! Vad man kommer ihåg! :)


Vilka är era favoriter?


Kommentarer
Postat av: Izabelle

Dizelråttor och sjömansmöss också ju :D

2010-12-04 @ 17:50:12
Postat av: Pyret

Hej!



Här är jag, Pyret, med min helt nya hemsida.

Jag medverkar i långfilmen "Hotell Gyllene Knorren" men tyvärr inte i julkalendern. Filmen kommer i februari 2011 och är i samma koncept som julkalendern.

Kika in till mig vetja!



/Pyret

2010-12-05 @ 12:59:51
URL: http://minigrisen-pyret.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0