22.40 2190 sockerbitar!

Äntligen är det lov. :D
Idag har det varit en slapp dag i skolan. Har suttit i skolan och gjort 200 kronors sedlar. PÅ min är det Charlotte Kalla! Jag blev nöjd med min sedel.

Som ni alla vet så älskar jag Cola...Det är som min svaghet. Men nu har jag kollat upp hur många sockerbitar jag får i mig på ett år bara genom en cola burk (33 cl). Jag dricker ungefär en burk varje dag..och det ger en skrämmande siffra!. Jag får i mig ungerfär 2190 st sockerbitar varje år! Bara genom cola. Men sen äter jag ju även godis då och då. Så det blir några tusen sockerbitar. Och nu när det har kommit upp ett förslag om att ha en sockerskatt så börjar man tänka på om man kanske skulle trappa ner med cola-drickandet. För det är ju absolut inte bra. För min sockernivå i kroppen är som en berg och dalbana. Om jag är jättetrött och orkar ingenting och dricker en cola då märker man en stor skillnad på mig efter en halvtimme. Jag börjar skratta åt ingenting och jag bli fnittrig och speedad. Och sen går sockernivån ner igen och man blir lika trött igen. Så det är ju absolut inte bra, men det är svårt att sluta med något som är så gott. En kall cola är det bästa som finns. <3

Nu har jag sagt mitt om den underbara colan.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0