Livet kan inte vänta...

Kom hem för ett tag sen från Fotomässan. Det var faktiskt en liten besvikelse. Såklart så visst jag att det skulle vara kameror och lite sånt. Men jag trodde att det var med prova på-saker. Jag och Alexsandra såg på en massa utställningar och en del är sjuktbra på att dokumentera saker på en bild. Det är så häftigt tycker. Jag tyckte mest om Urban Bråhde's utställning där han har följt 3 bröstercancer sjuka kvinnor i Stockholm under deras sista tid i livet. Jag tycker att det var en jättestark utställning och fick mig tänka på hur snabbt ett liv kan förändras från frisk till att bara ha ett par månader kvar att leva.

På denna bild så är det två av systrarna som firar att en av dom fyller år och det firar dom med varsin cellgiftsbehandling. Mannen i mitten är pappa till systrarna och matar en av döttrarnas barn.



Imorgon är det skola igen och är väl inte så pigg på det men man måste..Sitter just nu och lyssnar på Melissa Horn. Hennes texter är dom vackraste jag har hört. Första gången jag hörde hennes låt "New York" då rann tårarna på mig.


Kram!




Kommentarer
Postat av: liz

jag "känner" honom som tagit den där bilden! hoho =)

2009-11-21 @ 17:43:38
URL: http://lizlin.devote.se/
Postat av: Anonym

så sorgligt :( Såg den där historien på Bröstcancer galan, sjukt synd...

2009-12-01 @ 17:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0